|
|
§30
1.Naczelnik kieruje zespołem ratowniczym jednoosobowo
w formie rozkazów i poleceń.
2. Do obowiązków naczelnika należy:
1) wnioskowanie do zarządu OSP o wyznaczenie członków
OSP do wykonania zadań ratowniczych,
2) organizowanie i prowadzenie podstawowego szkolenia
ratowniczego członków OSP, drużyny młodzieżowej i kobiecej,
3) czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny organizacyjnej przez członków
OSP,
4) kierowanie realizacją zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
5) kierowanie działaniami ratowniczymi prowadzonymi siłami OSP,
6) dysponowanie sprzętem ratowniczym OSP i nadzór nad jego sprawnością
7) opracowywanie opinii i wniosków w sprawie stanu ochrony
przeciwpożarowej miejscowości będącej siedzibą OSP oraz dotyczących
wyposażenia ratowniczego OSP.
§31
Za
wzorowe wykonanie zadań ratowniczych przez członków OSP naczelnik może
stosować następujące wyróżnienia:
1)
pochwałę ustną
2)
pochwałę w rozkazie naczelnika ,
3)
wystąpienie do Zarządu OSP o przyznanie nagrody, stypendium
4)
sporządzenie wniosku o nadanie odznaczenia lub odznaki.
§32
Za niewłaściwe wykonanie zadań ratowniczych przez członków OSP naczelnik
może
stosować następujące środki dyscyplinarne:
1) upomnienie ustne,
2) naganę w rozkazie naczelnika ,
3) wystąpienie do Zarządu OSP o wykluczenie członka z OSP.
D.
KOMISJA REWIZYJNA
§33
1.
Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym OSP i do jej zadań należy:
1)
przeprowadzanie co najmniej raz w roku kontroli całokształtu
działalności statutowej OSP, ze szczególnym uwzględnieniem
gospodarki finansowej i opłacania składek członkowskich,
2)
składanie na Walnym Zebraniu Członków OSP sprawozdania z
przeprowadzonych kontroli wraz z oceną działalności OSP,
3)
przedstawianie Zarządowi uwag i wniosków dotyczących jego działalności,
4)
wnioskowanie o udzielenie Zarządowi absolutorium.
2.
Komisja Rewizyjna OSP może dokooptować do swojego składu nowych
członków, na miejsce ustępujących, w liczbie nie przekraczającej 1/3 jej
składu.
3.
Wygaśnięcie funkcji członka Komisji Rewizyjnej może nastąpić w wyniku
złożenia przez niego pisemnej rezygnacji.
4.
Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą:
1) być
członkami Zarządu, małżonkami członków tego Zarządu ani pozostawać z
członkami tego Zarządu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub
podległości z tytułu zatrudnienia,
2) być
skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej,
3)
otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrotu uzasadnionych kosztów lub
wynagrodzenie w wysokości wyższej niż określone w art. 8 pkt. 8 ustawy z
dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi
podmiotami prawnymi. (Dz.U. Nr 26, póz. 306zezm.)
5.
Skazanie członka Komisji Rewizyjnej prawomocnym wyrokiem za
przestępstwo z winy umyślnej ma, z dniem uprawomocnienia się wyroku
skazującego, skutek taki sam jak odwołanie zgodnie z § 23 ust. 4.
§34
Komisja
Rewizyjna wybiera ze swego grona przewodniczącego.
§35
Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu z
głosem doradczym.
Rozdział V MAJĄTEK, FUNDUSZE i DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA OSP
§ 36
1.
Majątek i fundusze OSP powstają z:
1)
składek członkowskich,
2)
dotacji, darowizn, spadków i zapisów,
3)
dochodów z majątku i imprez,
4)
ofiarności publicznej,
5)
wpływów z działalności gospodarczej, jeżeli OSP prowadzi działalność
gospodarczą zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami statutu.
2. OSP
może prowadzić działalność gospodarczą według ogólnych zasad określonych
w odrębnych przepisach i wyłącznie w rozmiarze służącym realizacji celów
statutowych OSP.
3.
Dochód z działalności gospodarczej i uzyskane fundusze OSP służą w
całości realizacji celów statutowych i nie mogą być przeznaczane do
podziału między członków OSP.
§ 37
Zabrania się:
1)
udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem OSP w
stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osobom,
z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku
pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, albo
są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanym dalej
„osobami bliskimi",
2)
przekazywania majątku OSP na rzecz jego członków, członków organów lub
pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do
osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następować by miało
bezpłatnie lub na warunkach preferencyjnych,
3)
wykorzystywania majątku OSP na rzecz członków, członków organów lub
pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do
osób trzecich,
4)
zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w
których uczestniczą członkowie OSP, członkowie jego organów lub
pracownicy oraz ich osób bliskich.
Rozdział VI
ZMIANY
STATUTU l ROZWIĄZANIE OSP
§38
Zmianę
statutu i rozwiązanie OSP uchwala Walne Zebranie Członków OSP
większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej 1/2
ogólnej liczby członków.
§39
1.
Wnioski o zmianę statutu i rozwiązanie OSP może składać Zarząd OSP z
własnej inicjatywy lub na zgłoszone mu żądanie co najmniej 1/2
ogólnej liczby członków.
2.
Zawiadomienie członków OSP o terminie Walnego Zebrania Członków
OSP, na którym ma być rozpatrywany wniosek w sprawie rozwiązania
OSP, powinno być doręczone wraz z porządkiem obrad co najmniej na
30 dni przed terminem zebraniadoręczone wraz z porządkiem obrad co
najmniej na 30 dni przed terminem zebrania.
§40
1. W razie rozwiązania OSP, Walne Zebranie Członków OSP wyznacza komisję
likwidacyjną w składzie 3 osób. W przypadku niemożności zwołania Walnego
Zebrania Członków OSP, uchwałę o rozwiązaniu OSP podejmuje sąd
rejestrowy, wyznaczając likwidatora.
2. Pozostały po rozwiązaniu OSP. majątek, stanowiący jej własność
przechodzi na własność osoby .organizacji lub instytucji wskazanej
uchwałą Walnego Zebrania. Sprzęt i urządzenia ratownicze będące
własnością komunalną przechodzą do dyspozycji samorządu terytorialnego.
<---Wstecz
|
|
Herb :
_____________________
_____________________
KONTAKT
osp.
tel.
_____________________
|